Stötvågor....

 
Fredag, och jag är på jobbet, och det är min sista dag före semestern.
Sen blir jag ledig i fyra veckor!
Jippieeeeeyyyyyyyyy!!!
Fy fan va gött!!!!!
 
Igår blev det inget inlägg här.... igen.
Så här kommer lite om gårdagen.....
 
Ja, jag var och jobbade.
Igår var jag alldeles själv här på kontoren.... ja, här i våran korridor.
Det händer inte ofta.
 
 
 
 
På eftermiddagen var jag först till sjukgymnasten med min onda höft och
sen var jag även och träffade min läkare.
Hos sjukgymnasten fick jag en stötvågsbehandling som var helt nytt för mig.
Det är en sorts apparat som har ett munstycke som har en kula som bombaderar/slår/trycker/hamrar
på det onda med en hög hastighet.
Det låter väldigt mycket om munstycket..... ett högt smattrande ljud....som en k-pist eller
en slagborr..... eller något liknande.
Själva behandligen tog inte många minuter och det gjorde lite ont.... eller ja, det
kändes som en stickande/nypande smärta.
Direkt efteråt kändes det bra, men sen fick jag ont.
Metoden går ju ut på att irritera det värkande området och på så sätt få
igång en läkningsprocess.
Man ska göra processen några gånger.
Om ca 1½ vecka ska jag tillbaka sjukgymnasten och få mig en omgång
med stötvågor igen.
 
Jag fick även någon sorts stödskena till min högra hand.
Den ska jag ha på mig när jag sover, till att börja med, för att undvika att jag
domnar bort i fingrarna och handen.... och får ont.
Jag brukar vakna några gånger på nätterna av att någon hand är bortdomnad och värker.
Jag kunde även använda skenan på dagarna, om jag kände för det.
Visserligen domnar mina båda händer och fingrar bort, men värst är det ju med
den högra handen som jag använder mest.
 
Suck, alltid ska det vara något!
När den ena krämpan försvinner, ja då kommer nästa krämpa fram......
 
När jag kom hem från jobbet igår, så var brorsan med kidsen hemma hos oss.
Bjöd kidsen på glass och sen gick vi ut och satte oss under parasollet och åt....
jag åt Kesella och kidsen glass.
Medans vi satt där kom även mina föräldrar förbi en sväng.
 
 
 
 
Igår kväll var våran pool färdig för bad.
Först att bada/plaska i poolen blev Hasse.
Men han tyckte det var kallt.
Termometern i poolen visade på 19 grader.
Även jag hade planer på att ta mig ett dopp i poolen, men det blev aldrig så.... fick inte
riktigt tid till det.
 
Helena och Lars var förbi en stund hos oss på kvällskvisten.
När dom cyklade hem, så gick jag ner till Katja och hälsade på där.
Jag var dit bland annat för att säga "hej då" till Marjo och Pirjo som åker
hem till Finland idag.
Tråkigt.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0