Besök på Skönvikt, men ej hos Anette..........

 
Idag har jag varit ledig från jobbet, för jag har varit till Skönvikt och träffat läkare
och en sköterska.
Sköterskan gav mig en B12-spruta.
Läkaren gick igenom proverna jag tog förra veckan.
Det flesta proverna såg bra ut..... det var något prov som låg på gränsen och tippade, men
som inte behövdes åtgärdas för tillfället.
Däremot hade jag lite lågt järnvärde och läkaren tyckte att jag skulle äta en
järntabletter/dag, om min mage tålde det.
Vi GBP-opade tål järntabletterna ännu sämre än en icke opade.
Så få se hur det går för mig????
Om inte det funkade att ta en tablett, så skulle jag höra av mig så kunde jag
få järn i dropp.... eller något sånt?
 
När jag ändå var i Säter, så tänkte jag överraska Anette med ett besök.
Så när jag var färdig på Skönvikt ringde jag Anette.
Men tji fick jag!
Hon stog på tågperrongen och var på väg till Borlänge.
Hon "skällde" på mig för att jag inte hade hört av mig tidigare idag eller igår om
att jag skulle till Säter idag..... så att hon hade kunnat planera att vara hemma idag.
Men jag tänkte ju överraska henne ju!
Då kan man ju inte höra av sig i god tid ju!
Ja, ja... det får bli kaffe hos Anette någon annan gång/dag.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0