En dag i vårvädret.......

Förmiddagen var lugn här hemma.
Jag, Johanna och Hasse tittade på en gammal "Åsa-Nisse film" och
sen tittade vi på en del av femmilen.
Jag missade den sista milen, för vi fick besök......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
....... av Lina och Molly.
Dom ville bland annat låna en cykelpump för att fylla på Mollys cykeldäck med luft.
När däcken var fyllda med luft så cyklade Molly för glatta livet.
 
Idag har vi ju haft fint och soligt vårväder.... med blåst.
Hur som helst så lockade vädret mig och min kamera ut i solskenet.
Johanna följde också med och passade på att njuta av solen.
 
Först ut var vi ner till sjön vid reningsverket.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter reningsverket var vi ner till "Lilla hamn" och gick runt där, så jag kunde
ta en massa kort.... och samtidigt njöt vi av solen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det "tråkiga" med våren är ju att allt som har gömts och glömts i snön
kommer ju fram vid tö......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Någon/några som firade nyår har "glömt" kvar skräpet efter raketerna.....dåligt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Senare åkte jag och Johanna till Ludvika och till Coop på Lyviksberget.
Men bilfärden dit fick ett litet avbrott.
Vi rondellen i Ludvika blev det en konstig smäll och sen hördes ett konstigt
skrapande ljud från bilen.
 
För att ta det säkra för det osäkra, åkte jag in på en väg och stannade för att
kolla på bilen..... ifall jag skulle se något.
Men nej.....såg inget, men däremot var det ett högt gnisslande/skrapande/skärande
ljud som hördes när man körde bilen.
 
Jag kan inget om bilar, så jag ringde Hasse och frågade om han kunde komma
och kolla och undersöka vad det var som lät så jävla hemskt.
Och det gjorde han. Min pappa skjutsade upp Hasse till Ludvika.
 
Medans vi väntade på att Hasse skulle komma, passade jag på att
ta lite kort på omgivningen.....för att fördriva tiden.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När Hasse kom så lyssnade han på oljudet från bilen och trodde att det eventuellt
kunde vara en sten som satt fast vid bromsarna....eller något sånt?
 
Hasse tog bort däcket där ljudet kom ifrån och trixade och grejade lite....och
vips så ramlade det ner en liten sten på backen.
 
Puuuuh..... viken tur att det inte var något värre och att det var lätt att fixa!
 
När däcket satt på igen åkte jag och Johanna mot Coop.
Hasse och farsan åkte hem igen.
 
 
 
 
Men innan vi gick in på Coop så var vi in på Rusta och handlade lite.
Det blev mest hygiensaker och städgrejer som hamnade i kundkorgen idag.
 
På Coop blev det lite av en storhandling.... med tanke på kostnaden och
de antal kassar vi bar ut från affären.
 
Kvällen har vi tillbringat här hemma.
Jag och Hasse har tittat på finalen av Melodifestivalen.
Och vi båda tyckte att det var rätt låt som vann.... Sanna Nielsen och låten Undo.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0