Inte min dag idag......

Idag har jag bara varit hemma.
Jag har mått lite dåligt..... trött, matt och energilös.
 
Det mesta har varit emot mig idag..... vad jag än har gjort.
Inga större saker, men ändå väldigt irriterande för mig.
 
När jag skulle skala en massa rotfrukter till ungsrostade grönsaker, så var alla (4 st) skalare borta.
Det fanns inte en endaste i lådorna!
Grrrrr..... ropade på Mattias och han kom ner med en skalare.
Misstänker att resten av skalarna också finns i hans rum..... suck.
 
Idag har jag även missat mina "mattider"(av olika anledningar), så jag har känt mig lite darrig och slut.
Ja, jag har inte känt mig så alert.
Jag vågade inte sätta mig bakom ratten och skjutsa Johanna till Borlänge idag.
Så hon få ta bussen tidigt i morgon bitti.
 
När jag skulle göra en smoothies till mellanmål, så krånglade det också.
Hittade inte alla grejer som jag behövde till det..... förrens Mattias kom ner med vissa saker....
från sitt rum.....
 
När jag skulle ner i tvättstugan för att sätta på en maskin med tvätt, så var lysrören trasiga.
Suck.... såg inte mycket.... så då struntade jag i tvätten.
Tvättmedlet var också slut.
 
Ringde ett samtal och till slut fick jag nya lysrör i lampan i tvättstugan.
Johanna var ner på Konsum och handlade tvättmedel.
Så till slut kunde jag gå ner i tvättstugan och se vad jag gjorde..... se ev. fläckar på kläderna....
sortera tvätten efter färger.... fylla på med tvätt- och sköljmedel.....osv.
Så en maskin med tvätt hinner jag tvätta innan det är natta.
Ja, ja.... bättre det än inget alls.......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0