Tjädertuppen........

Igår på jobbet fick vi ett ovanligt besök....
 
 
 
 
På baksidan, där rökarna står och röker (inte jag, nuförtiden), och på andra sidan
av gallret och järnvägsspåret...........
 
 
 
 
....... gick det en fin och stor tjädertupp.
 
 
 
 
Jag zoomade in så mycket det gick med min kamera, men det blev inte bättre
än så här..... tyvärr.
För det är ju inte varje dag man får se en så fin tjädertupp..... så centralt......
och på så nära håll. Ja, inte jag i alla fall!
 
 
 
 
Tjädertuppen gick lite fram och tillbaka.... åt några färska skott på träden.....
la sig ner och vilade en stund.... och stog upp och tittade runt..... osv.
Den verkade inte bry sig så mycket om oss på andra sidan gallret.
 
 
 
 
Som sagt, tjädertuppen lockade ut många av oss på jobbet.
Det var många som ville se den och försöka fotografera den.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0