Shopping i Västerås.......

Igår efter ännu en "skitdag" på jobbet åkte jag hem och åt lunch.
Sen frågade jag Hasse om vi skulle åka till Västerås... för den där vinterjackan
som jag inte hade lyckats hitta ännu.... började stressa på mig ordentligt.
Jag menar, rätt som det är så blir det ordentligt med minusgrader och då är det
skönt och gott att ha en varm jacka att sätta på sig.....
 
I vanligt ordning så frågade vi kidsen om dom ville följa med.... och i vanlig
ordning så ville Johanna med och Mattias ville inte.
 
Västerås är ingen stad jag brukar besöka för att shoppa något.
Så jag hade ingen större koll på var vi skulle börja leta efter "min" vinterjacka... för
att lyckas bäst med att hitta en.
 
Erikslund har ju massor av affärer, så vi började med att åka in där......
 
 
 
 
...... och vi åkte först till Erikslunds shopping center och IKEA.
Jag har hört många som har sagt att inne vid IKEA finns det massor av småbutiker att
shoppa loss i.... men mer än så visste jag inte.
Så igår var det dags att ta reda på vad det var för småbutiker som fanns vid IKEA.
 
 
 
 
 
 
 
Jag blev glatt överraskad av småbutikerna.
Där fanns ju allt!.... ja, nästan i alla fall.
Det var klädaffärer... skoaffärer....inredningsbutiker.....apotek.... teliabutik.....
sportbutiker..... leksaksaffär....cafér......osv....osv.
 
Jag och Johanna gick loss i butikerna.... ja, vi var inte in i alla butiker.... för
jag hittade en vinterjacka i första bästa klädbutiken jag var in på.
Det kanske inte var exakt en sådan vinterjacka som jag hade tänkt mig.... men
den var väl ändå en av det bättre som jag har provat.......
Och för att bli av med ett stressmoment mindre, så köpte jag jackan.
Ja, sen blev det lite till inhandlat i andra affärer.
 
 
 
 
Innan vi lämnade shopping centrat så stannade vi till på ett café och fikade.
 
Sen var vi nöjda.
Vi var bara in på Willys en snabbis och Hasse var in på Jula en snabbis.... och
sen åkte vi hem.
 
Åh, det var så skönt att shoppingturen inte blev längre än någon timme.
Alldeles lagomt.... när man inte är riktigt alert.
 
Nu är det bara att hoppas att jag blir/är nöjd med min nya vinterjacka......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0