"Hemliga trädgården"............

Jag kunde inte sitta vid mitt skrivbord idag heller.
Det var blött och vatten på golvet, väggarna, vägguttagen, taket, mellan fönsterrutorna.....osv.
Luften inne i kontoret var väldig rå, kall, fuktig och det luktade ingen vidare av allt det blöta.
 
Idag satt jag inne i "lejonkulan".... ja, inne vid chefernas kontor.
Där fanns det ett ledigt skrivbord där jag kunde bre ut mig med alla mina papper,
notislappar, skrivblock och pärmar.
Förhoppningsvis kan jag sitta där imorgon med... eller ja, så länge det krävs.
Det skulle vara skönt om jag fick ha en och samma plats så att jag slipper bära alla dessa
lappar, pärmar m.m fram och tillbaka.... för jag är rädd att det ska komma bort något
i allt flyttande hit och dit.....
 
Efter jobbet har jag bara varit hemma.... då jag har känt mig helt slut och energilös.
 
På eftermiddagen kom Lina, Nellie och Molly och hälsade på oss.
Jag och Johanna fick en varsin present...... bara så där!
Vilken glad överraskning!
Och ännu gladare blev jag när jag fick se vad det var vi fick......
 
 
 
 
........ en häftig målarbok.
 
Nellie hade fått en likadan bok av en kompis, som hon visade mig och Johanna häromdagen.
Jag och Johanna blev genast väldigt avundsjuka på Nellie.... och vi önskade att vi också hade en sån bok.
 

 
 
 
 
 
Målarbilderna i boken passar mig perfekt!
Det är väldigt "pilliga" och detaljrika bilder... med mycket att färglägga.... och som nog
kommer att ta en evighet att bli klar med.
Sånt gillar jag, för det gör mig väldigt avslappnad och lugn....
 
Åååh, jag är så GLAD över min nya bok och sysselsättning!!!!
:)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0