Ingen vinterjacka...... men massor av svanar och gäss......

På jobbet är det fortfarande väldigt, väldigt, väldigt stressigt och rörigt....
för att inte tala om ljudnivån och bullret.
Nu sitter vi mitt i byggjobbet.... och bland alla dessa olika sorters fordon och maskiner
som låter hela tiden.... överallt runtomkring oss.
Det är riktigt jobbigt!!!
 
När jag kom hem från jobbet, föreslog jag att vi skulle åka till Kupolen.
Mattias behöver lite vinterkläder och skor och jag behöver också en ny vinterjacka.
Ja, Mattias fick vi inte med oss.... som vanligt.
Han total vägrade!!!
Men jag, Johanna och Hasse åkte.
 
Efter vägen fick vi syn på en massa svanar och kanadagäss på en åker.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hmmm.... undra om dom var på väg att flyga söder ut???
 
 
 
 
På Kupolen var det en hel del folk i rörelse, även om den värsta ruschen blev när
vi åkte hem vid 16.30.
Då var det folk och bilar överallt!!!!
Ja, det är ju löningsdag idag......
 
Både jag och Johanna shoppade lite här och där.
Men någon vinterjacka till mig själv hittade jag inte.... suck.
 
 
 
 
Det här blev min "skörd" idag..... kläder och skor i färgen svart och grått.
 
Väl hemma i Smedjebacken så uppdagades det att jag hade tappat min mobil i Borlänge.
Närmare bestämt inne i en affär.... där jag hade tagit av mig min jacka och lagt den på
ett bord med kläder på.... medans jag provade en annan jacka.
Där och då hade min mobil åkt ur innefickan.
Expediten i affären hade hittat den och ringde ett nummer från min telefonbok....som
gick till mina föräldrar... och dom i sin tur meddelade Johanna om mobilen.
 
Hasse erbjöd sig att åka på en gång och hämta hem mobilen.
Och för min del fick han gärna göra det.
Själv var jag så trött och slut så jag ville bara få vila och ta det lugnt.
Och det har jag gjort.... och snart är det läggdags för min del....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0