Luktat gott......

Imorse när jag åkte till jobbet så visste jag var som väntade på mig.
Stress, röra och bygg-oljud.
Men vad jag inte visste var att det även väntade något annat på mig.....
 
 
 
 
 
 
 
Ett obrukbart kontor väntade på mig.
SUCK!
 
I och med att dom håller på och bygger precis ovanför huvudet på oss, så har dom borrat och grejat
på taket så att det har läckt in vatten på kontoret.
I fredags eftermiddag hade det börjat komma in vatten, så halva mitt skrivbord var blött.
Dom fick flytta skrivbordet nästan till dörren och sen lägga ut byttor som samlade upp vatten.
Lampan ovanför mitt skrivbord fick dom ta bort för det rann vatten genom den.
Mitt tagentbord blev blött.... så få se om den funkar?
Under helgen har även blöta takplattor ramlat ner på golvet.
 
Ja, jag kunde ej sitta och jobba vid mitt skrivbord.
Min kollega Katja var så snäll och erbjöd mig hennes kontor (så att jag skulle få sitta ostört och jobba)
och hon i sin tur satt sig vid ett annat skrivbord inne hos våran kollega Jane.
Det var lite "bakvänt" att jobba vid någon annans skrivbord.
Förhoppningsvis kan jag sitta vid mitt egna skrivbord imorgon.....
 
Idag har vi haft varmt och blåsigt väder.
Skönt väder, enligt mig.
Men tyvärr var jag så trött när jag kom hem från jobbet att jag orkade inte gå ut och
njuta av vädret.... utan jag vilade istället.
 
 
 
 
På eftermiddagen spreds en god doft i huset.
Hasse bakade muffins!
När han hade bakat färdigt blev det fika.
Jag smakade på en muffins, men jag kunde inte äta den.... jag blev lite illamående av den.
 
 
 
 
Ännu senare på eftermiddagen spreds ännu en gång god doft i huset.
Nu var det Mattias som lagade mat!
Han gjorde pasta och en köttfärsröra/sås med lite sting i.
Mmm.... den blev jättegod!
 
 
Ja, sen har jag varit iväg, tidigare ikväll, på vävningen.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hasse

Grabbar kan

Svar: Hahhahahaaaa....... ingen kommentar ;)
jagjaana.blogg.se

2014-10-28 @ 03:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0