Rättviks Marknad......

Idag åkte jag, Johanna och Hasse till Rättviks marknad.
Mattias fick vi inte med oss, hur vi än försökte.... tyvärr.
 
Eftersom vi åkte på förmiddagen, så stannade vi efter vägen och åt lunch.
Vi åt på restaurangen "Trollkrogen" som ligger i Gagnef.
Vi åt dagens buffé och det var inga problem för mig att få buffén till ett "barnpris".
Gott var det också!
 
 
 
 
Det var många som ville till Rättvik idag.
En bit utanför Rättvik började denna låååånga bilkö.
 
Det var inte det lättaste att hitta en parkeringsplats, men till slut såg vi en ledig
plats på en betalparkering, rätt så nära själva marknaden,
 
 
 
 
Det var folk och marknadsstånd överallt!!!
Hur mycket vi än gick så kom det nya rader eller gator med mer stånd.....
 
När solen var framme så var det riktigt varmt att gå bland stånden.
Jag vara tvungen att ta av mig jackan ett tag för att svalka ner mig.
 
 
 
 
 
 
 
Underhållning bjöds det också på.
Men vi valde att inte titta och lyssna på detta.... utan fortsatte att knalla och trängas
med folk.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag fanns det marknadsnougat att köpa, vilket Hasse också gjorde.
Lite sura remmar köpte vi med oss hem till Mattias.
 
Det blev även en hel del annat inhandlat idag..... mest nyttoprylar.
 
 
 
 
Det var många som var köpsugna idag.
Här är en kö till en bankautomat.
Ja, till det mesta var det köer.....toaletten....langosvagnen.....café.....karuseller.... osv.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vid ett hyreshus såg vi en skylt där det stog något med choklad....
Så jag och Johanna gick ner i en källare och där fanns det ett litet rum med hyllor
och en disk med choklad.
Innanför disken i ett annat rum såg man själva tillverkningsrummet.
 
Handgjord choklad är ju inte billigt, men idag unnade jag mig lite mörk choklad.
Jag har ännu inte smakat på någon pralin, så om dom är goda eller inte....ja, det
får jag återkomma vid ett senare tillfälle.
 
Efter några timmars promenad på marknads området så hade vi fått nog och
vi var nöjda med det vi hade sett och handlat, så då valde vi att åka hem.
Och för att komma ut ur Rättvik, så fick vi åka sakta i en bilkö....en stund.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0