Ändrat uppfattning......

Idag har vi haft ännu en fantastiskt och fin höstdag.
 
Hasse vaknade idag till halsont... så han känner sig lite vissen idag.
Ja, han är ju inte den enda som är förkyld.... var och varannan människa går
ju och snorar, hostar och harklar sig.
Så om man klarar sig undan från att bli förkyld, ja, då har man tur.
 
På eftermiddagen var jag, Johanna och Hasse ner till Folkan och röstade till valet.
Vi var dom enda som var där inne och röstade.... just då...  så
röstningen gick fort.
 
Efter röstningen åkte vi förbi hemma hos brorsan och dom.
Dom satt ute på altanen och drack kaffe.... så vi stannade till och tjålade
med dom och drack lite kaffe.
 
Mot kvällningen var jag och Johanna till Ludvika och till Coop och handlade.
Utanför Coop stog det en utländsk manlig tiggare som blev både glad och
tacksam för mitt och Johannas bidrag till honom.
 
Ja, jag har ändra lite uppfattning om dessa tiggare som finns överallt.
Just nu väljer jag att tro att dom inte tillhör någon kriminell organisation... eller dylikt.
Utan att dom helt enkelt är fattiga...... och inte har det så lätt...
 
Kvällen har jag tillbringat här hemma.
Om jag orkar.... vilket jag inte tror.... så ska jag försöka hålla mig vaken tills
valet är klart.... för att se om det blir fortsatt blått i regeringen eller om det
byts ut mot rött????
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0