Solvarbo marknad........

Vi har haft ännu en fin höstdag idag.
Perfekt väder för att gå på marknad.... vilket vi har gjort.
 
Jag, Johanna, Hasse och Helena var idag till Solvarbo marknad.
Det är en marknad som jag aldrig har varit på, men som jag har hört mycket om.
 
Jag har i många år tänkt gå på marknaden, men att det aldrig har
blivit något av det.... förrens idag.
 
 
 
 
Solvarbo är en liten by mellan Säter och Borlänge.
Jag hade aldrig kunnat tro att det skulle vara så mycket folk på marknaden som det var.
Det var folk och bilar överallt!
Och många vänner och bekanta träffade vi på marknaden, vilket ju var trevligt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det fanns jätte många stånd med olika saker och ting att köpa.....det var
ostar, korv, hantverk, strumpor, bröd, leksaker, väskor, kläder, vantar, skor, garn,
korgar, kryddor ....och mycket, mycket mer.
Och det som var bra var att det inte var samma saker i vart och varannat stånd.
 
 
 
 
 
 
 
Hasse blev lite besviken..... för det fanns bara två godisstånd (som vi såg) och ingen
av dom hade marknadsnougat att sälja.
Hasse äääälskar marknadsnougat och han hade sett fram emot att få köpa
sig en påse med nougat som han sen kunde gå och mumsa på.
 
 
 
 
Och inte behövde man gå runt och vara hungrig.... för det fanns många olika
ställen att köpa något ätbart på.
Man kunde köpa sig korv med bröd.... hamburgare med bröd.... kaffe och olika
sorters smörgåsar, ärtsoppa m.m.
 
 
 
 
 
 
 
Alla i vårt sällskap hittade något att köpa.
Det är första gången på år och dar som jag har handlat så mycket på en marknad....
och ändå så handlade jag inte så där jätte mycket.
 
När vi hade gått runt hela marknaden, så var vi nöjda och åkte hem.
 
Det var som sagt första gången som jag var på marknad i Solvarbo, men
definitivt inte sista gången.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karina

Ja, visst är det en trrevlig marknad? Kul att jag lyckades "lura" dit er, och att ni var nöjda! ;-) Förutom marknadsnougaten då. Det brukar vara 2 stycken som säljer marknadsgodis men de var inte där i år.

Svar: Ja, det var trevligt! Och tur att du "lurade" dit oss :)Kram!
jagjaana.blogg.se

2014-09-29 @ 12:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0