Äntligen snö och däck.....

Igår hade jag en tröttdag och jag hade fullt upp med att vara trött.
 
Igår så kom den äntligen; snön!
Vinterns första.
Och den ligger fortfarande kvar på backen!
 
Vitt på backen, sol på himlen och några minus grader ute idag.
Då passade jag och Hasse på att ta en uppfriskande promenad på eftermiddagen.
Der var skönt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter promenaden var vi hem till mina föräldrar och fikade.
 
När vi kom hem började Hasse och Mattias på att byta däck på Mattias A-traktor.
För igår, äntligen, hittade Hasse begagnade vinterdäck med fälgar till Mattias bil.
Hasse har letat och letat efter vinterdäck sen i höstas,
Så igår fanns det en annons på Blocket med just det som vi behövde.
Så igår var Hasse till Gagnef och köpte däcken.... som var nästan som nya.
 
Idag på eftermiddagen kom Johanna hem igen.
Hon har varit i Ludvika sen juldagen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0