Drygt och stressigt......

Idag, efter lunch, var jag till vårdcentralen och tog bort mitt klumpiga och stora
bandage på högra handen..... och de 9 stygnen som dom sytt såret med.
Gissa om det kändes skönt att bli av med "paketet"?!
Japp!!
Mindre skönt var det när stygnen skulle tas bort.
 
Men det kändes även konstigt.... eftersom jag inte har så mycket styrka i handen
och sen är den lite stel och domnar bort lite då och då....
 
Sen har jag under dagens lopp fått mer ont i själva såret och handleden.
För nu när bandaget är borta så rör jag ju på handleden hela tiden....
ja så fort jag bara rör handen på något vis.
Men det hör väl till... så här i början....?.....
 
Distriktsköterskan sa att det kan ta månader innan man blir bra i handen och
märker någon skillnad.... ja alltså om man har blivit bättre efter själva operationen.
 
Ja, det visar sig.... så småning om.
 
 
Efter besöket på vårdcentralen var jag och Hasse till Coop på Lyviksberget....
och det var alla andra med!
Herre jösses, vad folk det var....överallt!
 
Det var ingen vidare....det var så trångt överallt....man kände sig ivägen så fort man
stannade upp och skulle ta någon från hyllorna....eller så var det andra som var ivägen....
som inte fattade att flytta på sig så att man kunde komma förbi.... eller så stog dom
ivägen för varorna som man ville komma åt i hyllorna.
 
Sen blir man så stressad vid kassan.
Man försöker packa upp alla varor på bandet så fort som möjligt för att inte dom där bak
i kön ska sucka allt för många gånger.
Sen får man stressa ännu mer när man ska packa ner allt i kassarna.
Man har knappt hunnit börja med packningen innan kassörskan slänger ett öga på ens
halva av disken och vill åt den.... för att bli av med det stora berget av livsmedel som
kassörskan har gjort av en annan kunds varor.
 
Så när man väl, till sist, kommer ut ur affären så är man på lagomt dåligt humör.
Suck!
 
 
Senare på eftermiddagen var jag och Hasse förbi hemma hos brorsan och dom
på kaffe och på lite uppdatering av tillvaron.
 
Molly hade fått en hamster igår. Så nu har båda tjejerna varsin hamster.
Nu har jag två stycken som ger mig "dåligt samvete" för att jag INTE tycker att "råttor" är söta....
och som även påpekar att jag inte är så snäll som tycker att "råttor" är äckliga.
 
Hahahaaa....ja, det är inte lätt när man tycker annorlunda och samtidigt vill vara ärlig....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0