En vändags hälsning.....

Idag fick jag detta fina Alla hjärtans dag/Vänkort.....
 
 
 
...... från min barndoms vän Marjo i Finland.
Det var en trevlig och fin överraskning!
Tack, Marjo!
 
I Finland "firar" man Alla hjärtans dag mer som en vändag..... då man
kommer ihåg sina vänner med ett kort eller någon annan hälsning.
Finlands Röda Korset brukar uppmuntra människor att delta i frivilliga
vänarbeten på Alla hjärtans dag/Vändagen.
 
 
Jag hade "otur" idag när jag kom till jobbet.
På mitt skrivbord låg en massa papper... huller om buller.... och det var en veckas jobb.
Så det var bara att börja "städa upp" på skrivbordet och försöka få ordning på allt....
och därefter börja beta av alla uppgifter på olika sätt.... vissa papper skulle vidare
efter det att jag hade tagit del av informationen.... andra pappers skulle arkiveras i pärmar... m.m,
men det mesta skulle överföras (registreras) i lönesystemet.
Så jag kommer inte att vara sysslös en endaste minut.... ett tag framöver..... puuuh.
 
Idag var jag även iväg på vävningen.
Kul!
 
Klockan 21.00 tittade jag på den nya thriller serien, "Jordskott" som började idag på SVT1.
Den var bra och spännande!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0