Fotosafari med ett cafe besök och ett besök hos goda vänner......

Idag har vi haft soligt och fint väder.
Johanna blev sugen på fotosafari när det var så fint väder.
Så efter lunch var vi ner till hamnen och kollade läget.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Effer att vi hade varit vid hamnen åkte vi vidare mot Säter.
Där har dom ju äldre hus..... trånga gator.... bakgårdar... i centrum.
 
Vi gick lite runt i den gamla delen, men tyvärr sken inte solen där så mycket,
så jag tappade intresset för fotosafarin... efter ett tag.
Eller ja.... jag var väl inte riktigt på hugget överhuvudtaget för en fotosafari idag....
för jag lite trötter.
Men så här efteråt så var det helt okej....ändå.
Skönt med frisk luft och solsken......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi fick se att Cafe Bollie var öppet, så vi gick in där.
Det var ett litet och mysigt cafe.
 
 
 
 
Johanna beställde bland annat denna drickan.
Hon tyckte det var den godaste hallonsodan som hon någonsin har druckit.
Sen visste varken hon eller jag att Mora hade ett bryggeri.
Men nu vet vi.
 
 
 
 
Själv beställde jag kaffe och en räksmörgås.
Jösses, vilken god räksmörgås!!!
Den smakade så mycket och lite annorlund mot vad den "vanliga" räksmörgåsen brukar göra.
Mackan var så stor så jag hade fullt upp att äta upp räkorna.... resten lämnade jag kvar
på tallriken.
 
Efter cafe besöket gick vi hem till Anette och Henke och överraskade dom med ett besök.
 
När vi väl var hemma igen, så var det redan kväller.
 
Nu återstår det bara att orka vara vaken och se på "Så ska det låta" och "Blå ögon".
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ejmis

Härliga bilder!

Svar: Tack! :)
jagjaana.blogg.se

2015-01-25 @ 21:35:37
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0