Nästan traditionellt nyårsfirandet......

Igår blev det en rätt så "traditionell" nyårsafton för våran del.... men
med vissa undantag.....
 
Jag började dagen med att dona och feja här hemma.
Det blev plock och städ... och sen förberedelser för våran traditionella nyårsmat.
 
 
 
 
Strimlad lövbiff i vitlök och soja marinad som sen tilllagas i grädde.
Till det pitabröd, sallad och en kall vitlökssås.
Det är våran nyårsmat sen måååånga år tillbaka.
Kidsen, och helst Mattias, MÅSTE få denna mat på nyårsafton.
Jag har försökt några gånger att ändra på våran nyårsmeny, men NEJ!
Det gillas INTE!!!
 
Ja, det är ingen fel på maten.
Den är förbannad god!
Men liiite kladdig att äta.
 
Nyårsgästerna var detsamma som i så måååånga år tillbaka.
Mina föräldrar!
Brorsan med familj har ju också firat några nyår hos oss, men i år skulle dom
fira den hos några andra.
 
 
 
 
För att göra det lite mysigt igår, så hade vi en massa värmeljusbehållare tända.....
lite överallt..... i olika rum.
Som sagt det blev mysigt, men ack så varmt det blev inne.
Ja, för varmt, enligt mig.
 
Här kommer bara några bilder på alla de ljusen som var tända....
 
 
 
 
 
 
 
Kvällen var lugn igår.
Vi umgicks.... vissa tittade på tv:n och andra spelade spel.....med mera.
 
När mina föräldrar gick hem på kvällen, valde jag, Johanna och Hasse att
titta på någon film som gick på tv:n.
 
Jag blev jättetrött när jag tittade på filmen och jag kunde till slut inte hålla
mig riktigt vaken.
Så jag var helt enkelt tvungen att gå och lägga mig.... och det före tolvslaget!!!
Ja, det var ca 40 minuter kvar till tolvslaget.
 
VA!!! HERREGUD!!!
Jag orkade inte ens vara vaken till tolvslaget!!!
När hände detta sist?!?!?!?!
När jag var ett barn....tror jag.
Snöpligt, men sant!
 
Jag missade det traditionella tolvslaget.... då vi är ute och smäller av raketer och sånt...
tittar på alla andra raketer och rislyktor som syns på himlen.... skålar in det nya året med varandra
och önskar varandra ett gott nytt år.
DET MISSADE JAG!
 
Jag somnade bums när jag hade lagt ner huvudet på kudden.
Så jag är helt ovetande om alla raketer som small vid midnatt....och jag är helt
ovetande om vad min familj gjorde tills dom gick och la sig inatt.
 
Hmmm?.... min familj måste ha gått och lagt sig väldigt sent, för dom ligger fortfarande och sover.
Det är bara jag som är vaken, sen några timmar tillbaka.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0