Barndomens ABC....Bokstaven H.......

 
 
Hallon
 
När jag var ca 11 år så flyttade min familj till en villa.
Och där på gården fanns en lååååååång, flera, flera meter lång hallonhäck.
 
OJ, vad jag (även de andra i familjen) smaskade i oss hallon... för glatta livet.
Mums! Det var ju så gott!
 
Men som så ofta när man har fri tillgång till något, i detta fall föda, så föräter
man sig gärna på det.... och så gjorde jag.
 
Jag kommer inte ihåg om jag fick nog av hallon redan efter första sommaren eller
om det dröjde några somrar?.....
Men hur som helst så tog det stopp med hallon ätandet!
Jag åt inte hallon på flera, flera år.
Det gör jag inte gärna än idag..... även om jag nu själv har en hallonhäck på gården.
 
Jag har inga problem att äta något med hallonsmak, men däremot så äter jag inte
själva bäret när det är färskt.
 
Konstigt?....njaaeee... det är så det är i alla fall!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0