Vävd och virkad matta i retro färger.....

Tidigare ikväll när jag kom hem från vävningen hade jag med mig två mattor
till Johanna, som hon fick.
Hon blev jätteglad för dom och hon tyckte dom var fina.
 
 
 
 
Den här mattan har jag vävt på vävkursen.... där jag har vävt mönstret allt eftersom
jag vävde på mattan......
 
 
 
 
..... och den här fina mattan har min vävkompis Iris virkat av trasorna som blev kvar
efter det att jag hade vävt klart mattan.
 
Själv gillar jag inte dessa "retro färger" i mattorna (tillsammans)....
dom är alldeles för färgglada i mitt tycke och smak.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ejmis

Men så fina!!
Älskar den långa mattan.
Vad duktig du är!!

Svar: Tack, ejmis! :)Kram!
jagjaana.blogg.se

2015-03-10 @ 09:23:11
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Sabine

Du har varit mycket tålmodig att väva den där mattan! Grattis! Jag sy en patchwork bild nu och hoppas den blir fin också.
Ha det bra
Sabine

Svar: Tack, Sabine! :)Du får väl skicka mig en bild sen när du har sytt färdig din patchwork.
Kram!
jagjaana.blogg.se

2015-03-10 @ 10:52:36
Postat av: Sabine

Ja, det gör jag i morgon.
Jag slutade att sy igår och jag är mycket stolt eftersom bilden blev nästan så god än jag hoppade.
Kram
Sabine

Svar: Okej, det låter bra! :)Kram!
jagjaana.blogg.se

2015-03-11 @ 20:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0