Frissan väntade på föl......

Idag var det första gången som jag var upp på övervåningen, på jobbet,
och tittade på våra nya lokaler.
Dom har kommit lång med bygget.
Allt såg så ljust och fräscht ut.
Men vi kommer att få mycket, mycket mindre lokalyta... mot vad vi har nu.
Ja, jag tror att våran "arbetsyta" kommer att minska med mer än hälften.
Och det kommer ej att finnas flera kontor... utan bara ETT... ett kontorslandskap!
Ingen av oss "kontors-nissar" och chefer ser framemot att sitta och trängas i samma rum.
Gissar att arbetsro kommer att vara "ett minne blott".....
Ja, ja.... det återstår ju att se....
 
Idag på eftermiddagen var jag, Johanna och Hasse till frissan.
"Våran" frissa har ju även en massa hästar på sin gård... och en av hästarna
höll på att föla.... ja, hon stog med värkar och var en bra bit på väg.... så att säga.
Men medans vi var kvar där så hände inget mer.... men har vi haft tur så kanske
vi hade fått se hur en föl kommer till världen....
 
Efter att vi kom hem från frissa så var jag och Hasse ut på en cykeltur.
Trots mulet väder, blåst och ingen speciell värme, så var det skönt att cykla.
Vi hann hem innan regnet kom, även om vi kände av några stänk... då och då.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0