Dagen slutar med lite ensamhet.......

Idag när jag kom hem från jobbet fick jag besök av Helena.
Vi satt och tjålade ett tag och samtidigt.... där i mellan....gjorde jag iordning
dagens lunch..... kokt potatis. laxbitar med vitlöksost på och laxbitar med sweet chili på
och lite grädde på botten av ungsformarna.
Det blev mums!
 
Senare på eftermiddagen kom Johanna hem.
Hon åt mat och sen började hon att göra iordning sig för kvällens rajtan-tajtan.
Jag skjutsade henne till Ludvika där hon skulle till en kompis som har födelsedagsfest.
 
Hasse kom också hem på eftermiddagen.
Han, brorsan och farsan åkte tidigt imorse, kl. 04.30, för att fiska.
Och fisk fick dom alla.
Hasse hade med sig hem två stycken fina regnbågar.
Mmmm.... det ska bli mums att göra iordning dom.
 
Kvällen hittills har varit rätt så lugn.
Tidigare ikväll var jag och jagade solnedgången....lite hastigt och lustigt.
Mer om det i ett annat inlägg.....
 
Jag sitter här i min ensamhet och väntar på att "Skavlan" ska börja kl. 22.00.
Hasse slocknade för ca en timme sen.
Mattias gick ut med kompisar för ca en timme sen.
 
Ibland är det skönt med lite ensamhet och lugn.....  tycker jag.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0