Inte en dag för tidigt......

 
 
Idag, Ä-N-T-L-I-G-E-N, fick jag med mig Mattias till Borlänge
och till Kupolen.... för att handla skor och kläder åt honom.
 
Jag, Mattias och Hasse åkte dit efter lunchen.
Ingen av oss var väl så där jättetaggade för att shoppa.
Det är väl inte direkt någon favoritsyssla för någon av oss....
 
Det var rätt så lungt i Kupolen. Inte nå mycket folk.
Skönt att slippa trängas och köa.
 
Vi gick runt i olika affärer och tittade och letade efter kläder och skor.
Tyvärr hittade Mattias ingen vinterjacka eller några andra kläder som han ville ha....
Däremot hittade han två par skor som vi köpte.
Alltid något!
 
Efter Kupolen var vi in på IKEA och fikade och sen gick vi runt och kikade.
Lite smått och gott fick vi med oss hem.
 
Efter IKEA var vi till Subway och handlade varsin macka till Mattias och Johanna.
Sen åkte vi till internatet där vi skulle överraska Johanna.
 
 
 
 
Vi ringde Johanna, men inget svar.
Vi stog utanför fönstret och ropade på henne och kastade hårda bär på rutan,
men inget svar.
Porten in till internatet är låst så det gick ju inte att gå in där hur som helst.
Men till sist lyckades jag få uppmärksamhet från en annan på internatet som kom
och öppnade ytterdörren åt mig.
Vi bankade på Johannas dörr, men inget svar.
Då kom tjejen på, som öppnade ytterdörren, att Johanna nog var inne i en annan
byggnad och deltog i spelkvällen som anordnades där idag.
Så då gick vi dit och DÄR hittade vi henne.
Och hon blev glatt överraskad.
 
Vi var inte där så länge.
Dels för att vi var trötta och ville hem och sen för att Johanna skulle fortsätta
att delta i spelkvällen.
 
När vi kom hem från Borlänge så var det redan kväller.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0