Jakten på solnedgången.......

 
Igår kväll när jag satt här vi datorn såg jag hur solnedgången färgade himlen
i gul-oragne-rödaktiga färger.
Jag gick ut på balkongen och skulle ta några fina bilder på himlen.
Men det gick inte eftersom hus och träd var ivägen.
 
Då kom jag på att jag skulle åka någonstans och försöka få bättre bilder.
Jag visste inte nå vart jag skulle åka så jag åkte mot solnedgången.
 
Medans jag körde mot solnedgången, så körde jag mot slalombacken.
Det var då jag kom på att jag åker upp till slalombacken, för därifrån måste ju himlen
och solnedgången synas bra.
 
Men nej, det gjorde det inte.
Det var skog ivägen.
 
Då kom jag på att jag åker ännu högre upp.... upp till vindsnurran eller utsiktstornet.
Sagt och gjort!
 
 
 
 
Jag stannade till en gång på vägen upp till toppen och tog detta kort... där det
var lite glesare mellan träden i skogen.
 
Väl framme vid vindsnurran så såg jag att solnedgången och den rödaktiga
himlen syntes dåligt eftersom det var träd som skymde sikten.
Jag fortsatte till utsiktstornet, men samma där.
Skogen var ivägen och jag hade ingen lust att klättra upp i tornet så jag åkte
vidare till ett ställe som man kommer fram till toppen på slalombacken... ja,
nästan i alla fall.
 
Jag klev ut i mörkret och gick mot slalombacken i leriga hjulspår.
Men nej, samma här. Skog, skog och träd och växtlighet överallt.
Och inte hade jag någon lust, i mörkret, att gå mot själva backen för att ev. få bättre utsikt.
Och samtidigt såg jag hur snabbt solen gick ner och himlens rödaktiga färger blev mindre.
 
 
 
 
En bild tog jag uppe vid backen där jag zoomade mot solnedgången där skogen var
lite glesare.
 
Men jag ville ju ha fler bilder på solnedgånen, så jag fortsatte att jaga den.
Jag åkte ner mot byn igen i en jävla fart..... i den mörka skogen och på den dåliga skogsvägen.
Huvva.... det var lite kusligt!
 
Bråttom hade jag för att jag såg ju hur fort solen gick ner och färgerna krympte med den.
 
 
 
 
Åkte till Väderbacken och stannade till på bron vid kraftstationen och tog
några kort mot solnedgågen.... innan solen och färgerna var helt borta.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0