Jag har sett en uggla!!!.......

Många gånger när jag åker till frissan och hem igen, så har jag
tur att få se lite vilda djur.
 
Idag såg jag flera gånger rådjur.
Jag såg även två tranor.
OCH jag såg en uggla!
 
En gång tidigare har jag sett en uggla i vilt tillstånd.
Men det är evigheter sen.
Det var när jag var ett barn....när jag var ca 10-12 år.
 
Ugglan som jag såg idag satt på en grantopp, rätt så nära vägen.
När jag backade tillbaka bilen till granen för att ta ett kort, så flög ugglan
in mot skogbrynet och satt sig först i en björk och efter ett tag flög den
till en stor gran och satt sig där på en gren.
 
Jag försökte ändå ta kort på den.
Jag fick använda zoomen till max, så korten blev lite suddiga....tyvärr.
Jag vågade inte gå ut ur bilen....för att inte skrämma bort ugglan helt....så jag
satt i bilen och tog kort.... så gott det gick.
Men efter ett litet tag flög ugglan in i skogen och gömde sig.
 
Men glad för det var jag, som äntligen har fått se en uggla i vilt tillstånd...
både flygandes och sittandes i ett träd.
 
Nu är det bara att hoppas på samma tur igen när jag ska till frissan nästa gång.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0