Hur det är!!!........

Vill man ha en tråkig, jobbig, långsam, tröttsam söndag.... och ha det
obekvämt och torfigt.... och känna sig rastlös och frustrerad....och sväva i ovisshet....
ja, då kan man ju besöka Falu akuten i 9,5 timme och sen lägga på ca 2 timmars restid.
 
Men samtidigt var det ju så självklart för mig att det skulle just bli en sån
söndag igår...... för kan jag bara så ställer jag ju upp för dom jag älskar!
 
 
 
 
Jag och Hasse var med farsan till akuten igår.
Han hade jobbiga smärtor som han ville få hjälp med.
 
Redan innan vi åkte till akuten så visste jag att vi skulle få VÄNTA....
men igår var det extremt på det viset att vi fick vänta i ca 8 - 8,5 timme nnan vi
ens fick träffa en läkare som undersökte farsan.
 
Jag tycker det är förjävligt hur det har blivit med vården i Sverige!!!
I välfärdslandet Sverige!!!
 
En dam på akuten igår var så upprörd över situationen så hon "skällde" på en
sköterska och sa att hon tänkte minsann skriva en insändare om hur det är med
dagens akutvård.
Jag tyckte synd om sköterskan och samtidigt förstod jag ilskan hos damen.....
 
Som sagt, jag tycker det är illa med den svenska vården, MEN det är INTE
vårdpersonalens fel!!!
Dom stackrarna gör så gott dom kan och hinner.
 
Igår var det, fick vi höra flera gånger, väldigt många trafikolyckor och trauman som
kom in på akuten medans vi var där.
En sköterska sa att hon aldrig tidigare hade varit med om en sån dag.... då läkarna
hela tiden fick ta hand om väldigt akuta fall.
 
Jag förstår helt klart och tydligt att de mest akuta fallen behandlas först.
Ingen snack om det!
Men resten av akuta fallen ska ju inte behöva vänta i timtals....för då är det synd att
kalla den vården för just akutvård!
Eller?!?
 
Nä, det är dags för våra politiker att fixa till den bedrövliga vården som vi har just nu!!!
Öppna upp alla nedständgda vårdanstalter i Sverige.... anställa mer personal....osv.
Då blir vården bättre och personalen inom vården får bättre arbetsförhållanden.
 
Ja, nog om det!
 
Till sist fick farsan en "diagnos"....ja, vad läkaren trodde att det kunde vara....och sen
fick han en del medikamenten mot smärtan.... som troligen var en infektion.....
 
Det är bara att hoppas att "diagnosen" stämmer och att farsan blir bra av medikamenterna
han fick utskrivet.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0