Poker Run på Barken och i Smedjebacken.....

Igår var det Poker Run i byn och som ingick i den pågående "Augustifesten".
Så kul när det händer något i byn!
 
 
 
 
Jag och Hasse åkte ut på sjön, i god tid, för att se starten av Poker Run.
Det var lite hotfulla moln på himlen, så frågan var om vi skulle få regn eller inte?
 
 
 
 
Vi fick regn! En regnskur!
Men vi hade tur att den kom före starten av Poker Run och så varade den inte så länge.
 
 
 
 
 
 
 
Det var mycket båtar och folk ute på sjön... som ville ha "första parkett" när
det stora muskelbåtarna kom åkandes.
 
 
 
 
Igår såg jag tre olika ångbåtar som var ute på sjön för att titta på Poker Run.
Det är fina båtar... på sitt vis.
 
 
 
 
Det var strax över 50 båtar anmälda till Poker Run, men jag tror inte att
alla kom till starten.
 
 
 
 
Muskelbåtarna gjorde så att det blev stora vågar på sjön.
Det var nästan omöjligt för mig att ta kort på båtarna, då våran båt gungade hej vilt.
Kameran for upp och ner hela tiden.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Helt otroligt vilka muskelbåtar det finns!
Jag gillar hur dom låter..... högt och brummigt.
Och sen skulle jag vilja åka med i en muskelbåt när den åker fort och nästan
glider/svävar fram på vattnet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Många av båtarna ute på sjön förflyttade sig till olika delar av Poker Run banan.
Så även vi, men bara en gång.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi sett färdigt på muskelbåtarna, ute på sjön, så åkte vi in till hamnen.
Precis när vi lagt till vid bryggan så släppte dessa moln ur sig en skur, som vi
klarade oss ifrån med nöd och näppe.
 
Vi åkte hem till brorsan och dom och drack kaffe och tjålade.
Vi var även hem en vända och väntade på att Poker Run båtarna skulle komma i mål,
 
 
 
 
Klockan 17.00 var målgången planerad till.
Jag och Hasse plockade upp Lina och Molly som också ville se när båtarna kom
in till hamnen och i mål.
 
Vi var ner till Prästa och satte oss ute på badbryggan för att titta på båtarna.
 
 
 
 
Båtarna hörs på långa vägar... och det låter maffigt....tycker jag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi hade hoppats på att få se lite "show" från båtarna efter det att dom kom in i mål.
Ja, lite "lek" där dom hoppar med båtarna.....girar och sladdar....osv.
Men det fick vi tyvärr inte se.
 
Vi åkte hem och väntade på att klockan skulle närma sig 21.00 då Top Cats
skulle uppträda nere på hamnen.... och som vi ville se och lyssna på.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0