"Tore-dag".....

 
Igår, vid lunchtid, ringde Martin och undrade om vi ville komma
upp och hälsa på dom i Rättvik.
Så hastigt och lustigt blev det bestämt att jag och Johanna skulle åka dit.
 
Det var mycket trafik efter vägen, helst i motsatt riktning.
Mycket husvagnar och husbilar... och veteranbilar... och bilar med cyklar på.
Så här i efterhand vet jag att mycket av trafiken berodde på "Musik & Motor Festivalen i Älvdalen"
och "Cykelvasan" som cyklades igår.
 
 
 
 
Igår var det samma visa som förra gången när vi hälsade på Tore.
Han var blyg för både mig och Johanna.
Det gick bra när vi pratade med honom på avstånd, då flinade han så stort och
"pratade" tillbaka.
 
 
 
 
 
 
 
Men det gick inte lika bra när vi hade honom i famnen.
Det gick väl bra så länge som vi höll i honom och inte sa något till honom.
Men så fort man pratade till honom och han såg en....ja, då var det kört
och han brast ut i gråt.
 
 
 
 
 
 
 
Jag hoppas att han "växer ifrån" blygheten snart så att jag kan och får gosa mycket
med honom igen.... och att jag kan sniffa ordentligt på hans bäbislukt... smeka
hans runda och lena kinder och hans silkeslena hår.....osv,,,,
 
Dom är ju så goda när dom är så små....små bäbisar!!!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0