Hundratals sidensvansar......

 
Idag när jag var ut en sväng och när jag kom hem igen så såg jag hundratals sidensvansar
som flög mellan trädgårdarna här runt omkring oss.
 
 
 
 
Dom mumsade i sig av bär och äpplen som låg på backen... eller satt
kvar på träden.
 
 
 
 
 
 
 
Jag försökte fotografera dessa sidensvansar, men det var inte det lättaste.
För kom jag för nära...och då var jag ändå inte så nära....så flög dom iväg.
Jag fick använda zoomen på kameran till max och ta fort några bilder innan dom
blev skrämda igen av något....
 
 
 
 
Sidensvans är en fin fågel med sin tofs på huvudet och med den svarta "ögonmasken".
Sen är det ju mäktigt att få se dessa stora flockar med sidensvansar som invaderar
trädgårdarna efter mat.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ejmis

Åh så vackra...och många!!

2016-12-29 @ 19:46:26
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0