Trevlig och mysig avslutning på "Lottas Café"......

 
 
 
Idag hade vi avslutning på vävningen....ja, för denna termin.
Med på avslutningen var även en annan vävgrupp som väver tillsammans i Sme´backen.
 
Avslultningen hade vi på "Lottas Café" i Morgårdshammar.... och våran vävlärare
bjöd oss alla på maten (ja, vi i våran vävgrupp).
 
Det var första gången som jag var till "Lottas Café".
Det var mysigt där....det var så där gammeldags.
Och i rummet som vi satt i var det eld i en kakelung....mysigt.
 
 
 
Vi fick någon sorts jultallrik med bland annat en stor smörgås med mycket olika pålägg på.
Det var bland annat grillad vildsvinkött på smörgåsen.
Det var första gången som jag smakade på det och det smakade ju som nötkött.
Sen fanns det tyvärr en hel del på tallriken som jag inte tyckte om....och det var
väldigt pinsamt att lämna kvar så mycket mat på tallriken.
 
 
 
 
Till efterrätt blev det kaffe och hemgjord nötrulle med bland annat hallon i.
Det var gott!
Men tyvärr så fick jag även här lämna kvar på tallriken....halva biten.
Pinsamt!
Men jag var dels mätt och sen blev jag lite illamånde av allt det söta och grädden.
 
 
 
 
Det var en trevlig och mysig avslutning vi hade... i en mysig och trevlig miljö.
 
Av våran snälla vävlärare (i min grupp) fick vi i en varsin julklapp.
I den klappen fanns dessa två fina saker.
En grytlapp och en potatissticka.
 
Våran vävlärare fick även en julklapp av oss alla i gruppen.
Ett presentkort till en mysig inredningsaffär.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ejmis

Ser gott ut tycker jag...som äter precis allt. =)

Svar: Ja, de andra som åt upp allt berömde "kocken" :)Dom var inte lika "kräsna" som jag.
Kram!
jagjaana.blogg.se

2016-12-13 @ 09:05:44
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0