Älgens dag eller?.......

 

Det kan gå år och dagar innan man ser en älg ute i naturen eller efter/på vägarna.
Jag och Hasse brukar ju ibland åka ut på "älgsafari" i skogarna där det ska finnas gott om älg,
men inte ens då har vi lyckats fått se några älgar.
 
Men igår fick jag se 4 stycken älgar!
 
De tre första älgarna såg jag när jag åkte till jobbet på morgonen.
Dom bara "ramlade" ner på vägen och det såg ut som om dom skulle springa in i sidan på min bil...
på förarsidan.
Jävla vad rädd jag blev!!!
Men puuuh... jag och alla de andra trafikanterna hade tur denna gång och vi slapp krocka med
dessa tre älgar som korsade vägen i sakta mak.
 
Fan, vad dumma älgar är!
Fastän det kommer många bilar från alla håll så bara går dom ut på vägen....och inte
har dom bråttom heller.
 
Nå väl.....
 
Den fjärde älgen klev ut på vägen, framför min bil, när jag åkte till frissan igår kväll.
Den hade inte heller bråttom och den struntade fullständigt i att jag kom åkandes från det ena
hållet och att det även kom en annan bil från det andra hållet.
 
Älgen stod stilla på vägen ett tag och den såg inte ut att ha bråttom eller vara besvärad
av att vi stod där med bilarna.
Så då tog jag fram kameran och tänkte passa på att ta ett kort på den stora besten.
Men då minsann fick den bråttom och sprang in i skogen.
 
Så nu lär det väl dröja igen innan jag får se någon älg.....
Och visst, jag vill INTE se dom vid eller på vägarna igen.... utan det går så bra så om jag
får se dom ute på någon fält eller i skogen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0