Skogens guld.....

 
Igår åkte Hasse och min pappa, med husbilen, till norra Dalarna.
Dom är där för att plocka "skogens guld", hjortron.
Få se hur mycket "guld" dom lyckas hitta?
 
Själv tycker jag inte om att plocka hjortron.
Jag tycker det är olustigt att gå på en myr och drygt är det ju också
när det gungar och svajar under ens fötter.... eller när halva benet "sugs"
ner och fast i den blöta myren och man får kämpa ett tag för att komma loss.
 
Nu är det mååååååånga år sen som jag sist plockade några hjortron... och idagens
läge så skulle jag inte ens orka plocka några...
 
Men äta hjortron, det kan jag och dom är ju så goda!
Mums!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag gillar inte att plocka bär. Förra året köpte jag blåbär av en bekants bekant och i år har jag beställt bär från en kille som startat ett ung-verksamhet-företag.
Kram!

Svar: Ja, det är många som tycker om att plocka bär och sen säljer dom det.Det tur för oss som inte plockar bär :)
Kram!
jagjaana.blogg.se

2016-07-21 @ 19:15:17
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0