Hett överallt......

Ännu en het dag!
Puuuh....det är jämt så här..... att när väl värmen kommer så kommer den
ordentligt.... och det blir alldeles för tok-varmt.....och hettan håller i sig i flera, flera dagar.
Varför kan det aldrig vara med måtta?.....eller varför kan det inte få vara lagomt?.....
 
Idag före lunch kom Molly och hälsade på oss.
När jag och Molly hade ätit lunch, cyklade vi hem till henne.
Där satte vi oss på deras altan..... puuuuuh.... vilken  hetta!... det gick inte att sitta där så länge.
Så efter ett tag flyttade vi oss till skuggan och där var det mycket skönare.
 
När jag skulle cykla hem följde Nellie med mig och var här hemma en stund.
 
 
 
 
 
Kort efter det att Nellie hade cyklat hem, så cyklade Lina, Nellie; Molly och jag till
Shell för att äta mjukglass.
Men det blev ingen mjukglass då deras maskin var trasig.
Så då blev det en varsin GB glass istället.
Vi satte oss vid borden som finns vid Shell, mitt i solen och utan skugga, och åt upp glassarna.
Puuh...det var varmt...så glassen svalkade inget.
 
Efter glassätandet cyklade vi hem igen.
Jag vara bara hem och bytte fordon.
Cykeln fick stanna hemma och jag tog bilen istället och åkte hem till brorsan och dom.
Där hämtade jag upp Nellie och Molly och sen åkte vi till Prästa badet.
Dom hade fått för sig att dom skulle bada.
 
 
 
 
 
Nere vid Prästa var det en del folk.... som mest satt/låg och solade.
Men det var några små kottar som badade.
 
Nellie och Molly var också i vattnet.
Nellie lyckades bara doppa sig till knäna, medans Molly doppade sig helt två gånger.
Båda två tyckte det var jättekallt... Nellies ena fot hade domnat bort och Molly skulle inte bada
på hela sommaren....hahahha.
 
 
 
 
 
Medans vi var i Prästa kom mina föräldrar promenerandes förbi och stannade till
och tjolade ett tag.... och tittade när Nellie och Molly var i vattnet.
 
När jag kom hem igen så gick jag ut i förrådet, vårat hemska, stökiga och överfulla förråd.
Där började jag att röja lite, men för ett otränat öga syns det inte att jag har donat lite.
Men det har jag och jag ska försöka gå in där varje dag och göra något, så kanske det
till sist syns att det har blivit röjt där?.......
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag gillar LAGOM varmt jag! Puh!!

Svar: :)
jagjaana.blogg.se

2016-05-09 @ 18:43:31
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0