Ärenden i stan.....

Idag på eftermiddagen var jag, Hasse och Johanna till Ludvika.
 
Först var jag till sjukgymnasten och fick behandling av höft, rygg och ena axeln.
Mer hann han inte.
 
Sen var jag och Johanna till Synsam.
Johanna hämtade ut sina nya glasögon.
Jag var dit och för att få hjälp med att fixa till mina glasögon... för dom åkte ner lite
då och då... och helst när jag åt något eller tuggade tuggummi.
Dom böjde skalmarna och förhoppningsvis ska dom sitta bra nu....med allt vad
det innebär.
 
Jag var in i en klädaffär en snabbis och lyckades faktiskt hitta 2 st tröjor som jag köpte.
 
Sen åkte vi till Lyviksberget och till Coop och handlade.
Träffade på tiggerskan Stojanka som jag hjälpte lite.
Hon har setet vid Coop i något år nu.
Man kan ju undra hur illa det är i hennes hemland när hon väljer att sitter i
Sverige och tigga.....varje dag....i ur och skur....och i hetta och köld....osv.....???
 
Missade vävningen ikväll.... för att jag glömde av det... helt enkelt....av någon anledning?...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0