Gått i ett.....

Vissa dagar går det i ett.... och idag har det varit en sån dag.
 
Började med att jobba på Ubbes.
Idag har jag bland annat dammat i alla hyllor och bord, med dammvippa.
Det gäller att hålla tungan rätt i mun när man sveper med vippan över
allt glas, keramik och porslin.
Hyllorna och borden är ju smockfulla.
 
Sen har jag varit till sjukgymnasten i Ludvika.
Idag var han inte nådig.
Han tröck, klämde och bände på det ondaste och ömmaste
ställena och punkterna på ryggen och höft.
Jag blev alldeles svettig av all smärta under behandlingen.
 
Mot kvällningen var jag till frissan i Saxe.
Fick sitta och vänta ett tag då hon var ca 20-30 minuter försenad.
Tur att det bara var klippning för min del idag.
 
Efter frissan var jag in på Konsum och handlade.
Där var det ovanligt lungt....tycker jag.
 
Väl hemma igen så var det bara för mig att sätta mig ner och skriva årets julkort.
Jag håller sakta på att "avveckla" mitt julkortsskrivande.
För varje år faller det bort några från min lista, så även iår.
Jag har helt enkelt inte samma passion och intresse för julkorten nuförtiden.
Ja, som det känns just nu i alla fall.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0