Nyåret som det brukar vara.....

Igår, nyårsaftonen, var väl mer eller mindre som den brukar vara för våran del.... ja, så som
den har varit nu de senaste åren.... lugn och hela familjen samlad.
 
 
 
 
På dan var jag och Hasse ner till kyrkogården för att tända ljus och marschaller
på Hasses mormor och morfars grav.
Det var en hel del folk på kyrkogården som var till sina nära och kära och tände ljus.
 
 
 
 
Och som de senaste åren så består våran nyårsmeny av soja- och vitlöksmarinerad
lövbiff (strimlad) som stekes och som sen få puttra i grädde.
Köttet äts i pitabröd med en sallad och en kall sås gjord av creme fraiche, majonäs
och massor av pressad vitlök i.
 
Och som de har varit de senaste åren så kommer mina föräldrar och åter av våran nyårsmeny
och  umgås med oss i några timmar.
 
 
 
 
Vi fick en nyårsblomma med glitter på av mina föräldrar.
Fin!
 
 
 
 
Senare på kvällen, när mina föräldrar hade åkt hem, spelade vi kort....jag,
Hasse, Mattias och Johanna.
Vi spelade en omgång "Plump" och sen blev det några omgångar med "Sjuan".
 
Sen hann vi även med att titta på en film innan tolvslaget.
 
 
 
 
Strax före tolv gick jag och Johanna ut för att titta på raketer.
Som vanligt så hade även vi raketer, men Mattias som alltid brukar skjuta upp dom
ville inte det i år....så då blev det inget med det.
 
 
 
 
Vi såg många raketer och en och annan kinalykta som svävade uppe i himlen.
 
Det är ju så "mysigt" med dessa fina, glittriga och färgsprakande raketer som
lyser upp natthimlen.... och kinalyktorna.
 
 
 
 
Försökte föreviga dessa fina raketer, men det gick ju inte så bra.
Dom är ju mycket finare i verkligheten.
 
Nu har vi lämnat år 2016 bakom oss med allt vad det innebär.
Nu får vi se framemot det nya året, 2017, och försöka göra det bästa av den.....
fylla den med många roliga och trevliga minnen.....fylla den med upplevelser, glädje och lugn...
ja, ta vara på det nya året.... helt enkelt!
 
Lycka till!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0