Shopping och bad.....

Igår på eftermiddagen åkte jag och Hasse till Borlänge.
Eftersom det var så soligt och fint väder så trodde jag att det skulle
vara lite folk i affärerna, men icke sa Nicke.
Det var tur att vi inte var där på en riktig shoppingtur, utan Hasse skulle in på Telia
med en trasig mobil.
Medans Hasse var in på Telia så var jag in på Lindex och gick mest
och "slötittade" på kläderna och råkade få syn på ett par byxor på rean som
jag bara var "tvungen" att köpa.
Innan vi lämnade Kupolen så var Hasse även in på Dressman och handlade lite.
 
 
 
 
Vi var även till Plantage och köpte några pelargoner som ska få pryda altanen här hemma.
I år blir det inga mer sommarblommor än dessa på grund av bristande engagemang
från min sida.
 
 
 
 
Denna text fick jag syn på........
 
 
 
 
........ på en husbil.
Den texten säger ju allt!
 
 
 
 
Igår kväll tyckte jag och Hasse att det skulle sitta fint med ett härligt kvällsdopp.
Vi frågade Nellie om hon ville följa med och det ville hon.
 
Solen var varm och sjön låg stilla... med andra ord; en härlig sommarkväll.
Perfekt för ett kvällsdopp!
INTE!!!!
 
Helvete vad kallt det var i vattnet!
Vattnet var kallare än när vi tog vårat premiärdopp i slutet på maj.
Nu var det så kallt att det värkte i till exempel fötterna, händerna osv när man hade dom i vattnet.
Meeeen... vikingar som vi är...ähum.... så var vi ju tvugna att försöka doppa oss.
Hasse doppade sig totalt och simmade runt lite.
Jag lyckades efter många om och men doppa mig till halsen. Sen fick det vara nog!
Nellie doppade sig över magen och sen hade hon fått nog.
 
Jag trodde väl aldrig att det skulle vara så kallt i vattnet, mitt i sommaren!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0