Veckosallad......

Även idag har jag och Hasse donat lite med diverse grejer.
Jag har bland annat rensat i gardinskåpet, vilket var behövligt då jag
hade en hel massa gardiner som jag inte längre tycker om.
Ja, det blev en hel stor IKEA-kasse med gardiner som jag rensade bort.
 
Idag gjorde vi även en veckosallad.
Det finns ju lite olika varianter av den och idag gjorde vi denna:
 
 
 
 
1 kg morötter
1 litet vitkålshuvud, ca 1,5 kg
1 röd paprika
1,5 dl matolja
0,5 dl äppelcidervinäger
0,5 msk strösocker
Salladskrydda/Salt/Vitpeppar
 
Skala och riv morötterna.
Strimla vitkålen med osthyvel.
Skär paprikan i tunna strimlor.
 
Koka upp matolja/vinäger i en kastrull tills första bubblan.
Drag kastrullen åt sidan. Rör i socker och kryddor.
(Kryddor efter tycke: 1-2 msk salladskrydda, ca 1,5 tsk salt,
ca 1 krm vitpeppar).
Blanda runt salladen med den varma oljeblandningen.
 
Förvara i kylskåp under lock i upp till en vecka.
 
 
 
Mmmm....det är en sån god sallad och den passar till det flesta maträtterna.... tycker jag.
 
På eftermiddagen var jag och Hasse förbi en vända hos mina föräldrar.
Även idag blev det fika och lite "skvaller"
 
På kvällen var jag och Johanna ner till gymmet och tränade.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0