Rättvik igen....

 
Igår var jag och Johanna till Rättvik igen.
Vi skulle vara barnvakt åt Tore medans hans föräldrar var iväg på sitt i någon timme.
 
 
 
 
Det gick bra att vara barnvakt.
Tore var på ett strålande humör.
 
 
 
 
Vi lekte, busade och sjöng med Tore.
När Tore sysselsatte sig själv genom att upptäcka saker och ting, så fick jag och Johanna
en bra och rolig underhållning.
Vi försökte även att gosa med Tore, men tyvärr så är den
tiden förbi....just nu i alla fall.
 
 
 
 
När Tore skulle ha mellanmål så började jag att skrapa banan för att mata honom.
Men siddu det gick inte!
Han skulle äta bananen själv och det fick han väl, medans jag satt med hjärta i halsgropen
och var rädd att han skulle sätta i halsen.
Men det var ingen fara, för Tore var så duktig och lugn när han åt.
Efter bananen fick Tore lite fika och han blev helt kladdig.
Så Johanna tog med honom in i duschen och duschade av honom.
 
 
 
 
Samma visa blev det när Tore skulle äta middag.
Han vägrade att äta när Johanna matade honom.
Men när han fick en egen sked att "leka" med gick det bra, men ungen blev ju
helt kladdig igen.
Så efter maten blev det duschen igen.
 
 
 
Tiden går fort när man har det roligt!
När föräldrarna kom hem så var vårat uppdrag slut och vi åkte hem igen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0