Från putsning till att slappa.....

Idag är Ubbes Hörna i den nya lokalen.
Affären har inte öppet än....på någon vecka.
Det är fortfarande en hel del att göra, så tiden kommer nog bara att rusa fram.
 
 
 
 
Idag har jag putsat flera kristallampor och jag hann även börja med att putsa på en
stor kristallkrona.
 
Den vänstra lampan på bilden är oputsad och den högra är putsad.
En viss skillnad va!?!
Ja, bilden visar inte riktigt den stora skillnaden på kristallerna som det faktiskt var/är.
 
 
 
 
Efter jobbet åkte jag och Hasse till Borlänge.
Jag var till Trafikverket och förnyade mitt körkkort.
Det var en hel del folk där som skulle göra det samma, så man fick köa ett bra tag
till automaten.... och jag fick köa två gånger!
För det första kortet blev inte bra, så då fick jag lov att göra om proceduren igen
och ställa mig sist i kön....suck.
 
Innan vi åkte hem så var vi in på Coop och ÖB och handlade.
 
 
 
 
Jag ville enbart in på ÖB för att kolla om dom hade mitt favoritgodis där, Piratos.
Det hade dom!!!!
Jag köpte flera påsar, så nu klarar jag mig ett bra tag framöver.
 
Affärerna här i byn och även de i Ludvika, som jag har varit in på, har inte Piratos.
Massor med andra sorter av Haribo, men ej just Piratos.
Hmmm...konstigt....
 
 
 
 
Eftersom vi har haft ännu en solig och varm dag idag, så tillbringade jag och Hasse
någon timme ute på altanen senare på eftermiddagen... med att sörpla i oss kaffe....slappa...tjåla...
och jag lyssnade även på en ljudbok.
Mysigt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0