Utländska och svenska gubbar......

Jag brukar inte köpa färska jordgubbar förrens de svenska gubbarna kommer.
 
Förr måååånga år sen köpte jag utländska, stora och röda jordgubbar som
inte smakade något.
Då bestämde jag mig för att inte köpa nå andra jordgubbar än de svenska... och
så har det faktiskt varit....fram tills idag.
 
Jag och Hasse var och handlade på Coop idag.
Dom hade belgiska jordgubbar för 25:- asken... som både luktade och såg goda ut.
Jag kunde inte gå förbi dom utan att en ask hamnade i kundvagnen.
 
 
 
 
Jag åt jordgubbar med vanilj kesella och med lite Nutella på bären.
Det var inte så dumt!
 
De belgiska jordgubbarna går ju inte att jämföra med det svenska gubbarna.
Dom här gubbarna smakade i alla fall mer än dom jag köpte för "hundra år sen".
Det var en mild smak av jordgubbe och dom var inte sura.
Visst, jag kan tänka mig att köpa utländska gubbar flera gånger... tror jag..... men jag
kan också vänta tills de svenska jordgubbarna kommer.
 
Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0