Mormorsrutor.....

Mina arbetsdagar har sett lite olika ut i två års tid nu.
Allt från att jag har setat av min arbetsdag i matsalen på jobbet och mått skitdåligt.
Till att jag har praktiserat på Ubbes och där jag bland annat har tillbringat min arbetsdag
till att lära mig virka mormorsrutor.
Vem har kunnat tro detta för två år sen!?!?!?
 
 
Jag har aldrig virkat....hmmm...jooo...kanske att jag har provat på det i syslöjden
på mellanstadiet.
 
Hur som helst så har jag nu lärt mig att virka mormorsruta.
Och det är roligt att virka!
 
Så den senaste tiden på Ubbes har jag virkat stora mormorsrutor
av ett väldigt begränsat lager av restgarner.
Meningen är att rutorna ska användas till att göra kuddar.
Hmmmm.....
 
 
 
 
Dessa är mina två första virkade alster. Ever!!!
Inte perfekta....inte på långa vägar, men ändå kanska så okej med tanke
på att jag inte har virkat något förut.
Eller?
 
Idag var det min sista dag på Ubbes....igen.
SUCK!!!
Såååå tråkigt!
 

 
 
Jag höll på att virka en tredje mormorsruta på Ubbes som jag ju inte hann blir klar med.
Så då fick den följa med mig hem.... för att så småningom blir klar.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sabine

Hej Jaana,
dina mormorsruter är jättebra!
Jag gjör lite handarbete ochsa: jag sitter framför symaskinen och syer lite julklappar.
Det är sa mörk nu utan och vi har daligt väder.
Hälsningar fran Tyskland
Sabine

Svar: Hej Sabine och tack! :)Här har vi också tråkigt väder och mörkt. Så trist!
Ja, handarbete är både roligt och rogivande.... i perioder.
Ha det så bra och sköt om dig!
Kram!
jagjaana.blogg.se

2017-11-10 @ 17:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0