Traditioner.....

 
Den här veckan har jag setat i matsalen mellan kl. 07.00-16.00.
Sitter på stenhårda och rangliga stolar i en matsal där det är ständigt hög ljudnivå.....
då det även är ett uppehållsrum för personalen.
SKITJOBBIGT!!!!
 
 
 
 
Desto trevligare hade jag det i tisdags.
Efter jobbet var jag till BK´s konditori och fikade tillsammans med Anki och Katja.
Vi satt i nästa 2 timmar och tjålade... och tiden den bara flög förbi.
 
 
 
 
Att försöka ändra på traditioner är inte det lättaste!
Det fick jag erfara igår.
 
Jag tyckte att det var dags att ändra lite på vårat julfirandet.
Alla berörda reagerade olika....allt från förståelse till rena bedrövelsen.
Molly blev så ledsen över mitt beslut så att jag fick så dåligt samvete, så nu lutar
det åt att julfirandet blir som vanligt, enligt tradition.
MEN jag håller fast vid att det är dags för lite ändrade traditioner ang. julen... men att
det får väl bli till nästa jul.
Då hinner i alla fall alla berörda att bearbeta mitt beslut......
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ejmis

Vad är det du vill ändra på gällande julen?

Svar: Tänkte fira hemma istället för hos mina föräldrar och med min brors familj....Kram!
jagjaana.blogg.se

2017-11-24 @ 17:35:42
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Anonym

Håller med dig till 100%
Jag och äldsta dottern bestämde oss för att gå på julkonserten i kyrkan på julaftons em. Ja, då är det ingen sån i år!! :)
Stå på dig! Kram

Svar: Tack Teresa!Kram!
jagjaana.blogg.se

2017-11-25 @ 17:11:26
Postat av: Anonym

Kramar från Teresa, inte alls anonym

2017-11-25 @ 17:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0