Skitdag....

Idag började jag jobba senare.
Jag skulle på ett möte kl. 15.00, så då
jobbade jag fram till dess.
Istället för att sitta och åka fram och
tillbaka mellan Smb och Ludvika.

Min dag började jättebra.
Dels sov jag ju lite lägre och kände mig mer
utvilad. Sen hade jag så god tid på mig innan
det var dags att åka till jobbet, så jag behövde inte
stressa ett enda dugg.
Och soligt och skönt var det ute.
Jag lyssnade på radion i bilen och hörde Larz Kristerz
sjunga "Purple Rain". Och den låten är så medryckande,
tycker jag. Så jag vred upp volymen och satt och sjöng med
och tyckte att vilken perfekt början på denna dag.
Jag kände mig så glad, upprymd och så nöjd
med tillvaron.
Jag tänkte att nu ska det mycket till för att min
dag ska bli förstörd.

När jag klev in genom dörren till jobbet, så gick det
inte många sekunder förrens mitt upprymda
och glada humör byttes till SKIT.
Jag bytte mitt humör på ett kick till nedstämd, ledsen
och dåligt överhuvudtaget.
Jag fick nämligen höra att en av våra arbetskamrater
hade gått bort i helgen... 59 år.
Dödsfallet kom plötsligt och ingen vet i dagsläget vad
som hände....
Gissa om det var tryckt stämning inne hos mig och Katja.
Vi hade ingen som helst arbetslust...
Det blev ju att man tänkte mycket på arbetskamraten och
undrade vad som hänt....

SUCK.... !!!!!

Tänk vad lite man vet om vad just denna dag och
 morgondagen för med sig.

Och inte blev min dag bättre av att jag var på mötet
kl. 15.00.
Jag vill inte gå in närmare på vad mötet gällde, men det
var inget roligt möte.

Så efter det mötet var min dag så jävla förstörd som den
kan bli... känns det som nu i alla fall.
Så jag var inte nå på humör för vävning idag, så den
hoppade jag över. I stället satt jag mig ner framför
tv:n och slötittade och zappade mellan kanalerna och
försökte koppla av och tänka på något annat än min
SKITDAG!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0