Svårt med motbevis....

Tidigare idag hade jag ju ett inlägg om
fjollsporten, fotboll.

Min vän ( tror jag ) Jörgen blev väldigt
upprörd och sur över detta. ( Se hans kommentar ).
Så jag kände att jag måste undersöka mer om
sporten... och se om jag hittar något annat som
motbevisar att det är en fjollsport.

Efter mycket, mycket, mycket letande och grävande
och svettande och måååånga timmar, så
hittade jag äntligen några få bilder på
att fotbollen kanske, kanske kan vara annat än
fjolligt. Men som sagt, det var inte lätt att hitta dessa
bilder. Det är nog väldigt sällsynt med fotbollsmatcher
där fjolligheten inte syns.

Hur som haver, så verkar det som om dessa fotbollsspelare
gör ALLT för att bevisa att fotbollen är en macho sport....
( eller så har dom blandat ihop lite olika andra macho sporter )
Jaa-a... dom är så upptagna med att visa att dom är "riktiga" män, så dom
glömmer av att fotbollen handlar faktiskt om att springa runt
med en boll och dom andra som jagar den.....

Tror ni mig inte! Titta själva då!

( Jörgen, är jag förlåten nu då? )































Trackback
RSS 2.0