Konstigt ljud....

Imorse när jag skulle åka till jobbet, var jag
smått irriterad... för Mattis ville med mig till jobbet och
det ville inte jag. ( Han ville ej vara hemma själv... Hasse skulle på kurs ).
 Jag har haft med honom förut och då har jag inte fått någon arbetsro.
Samma var det idag med. Det var hundra frågor om
allt och inget.... han ville mig något hela tiden....typ om han
fick  köpa glass, godis och varm choklad.... osv... osv.

Sen blev inte humöret bättre när vi skulle åka till jobbet.
När vi åkte från gården, så gick AC:n för fullt och
radion dunkade ut musik... men jag tyckte att jag hörde
något annat ljud med. Men jag tänkte inte mer på det just då.
Sen när vi kom ut på riksvägen ( då gick AC:n normalt igen ), så
hörde jag ljudet igen. Det är svårt att beskriva ljudet, men det lät
ungefär som när man åker med dubbade däck.. .men mycket
värre.... äsch, jag vet inte hur jag ska förklara.
Jag tog fram mobilen och ringde Hasse, som fortfarande inte hade
åkt på kursen. Jag försökte beskriva ljudet för honom, men
han kunde inte säga vad det var. Han tyckte att jag skulle komma hem
så han fick titta och lyssna på bilen.
Sagt och gjort! Jag vände om vid Lernbo.
Jag tog Morgårdshammarvägen hem och sen åkte jag den övre
vägen hemåt. När jag kom till Morgårdshammars fritidsgård
började bilen att vibrera/durra.
Då stannade jag bilen och jag bad Mattias gå ut och kolla om
han såg något konstigt på bilen.
Jodå, han såg punka på högra bakdäcket.
Jaha... då fick jag uppleva min första punktering också.
Jag ringde Hasse igen och han kom på moppen och hjälpte mig
att byta däck. Ringde även chefen och talade om att jag
kommer lite senare....
Japp, Hasse fick byta däck... jag är ju av det kvinnliga könet...
en såndär som bara tutar och kör och tankar bilen ibland....hahhaaa.
Men inte skulle det vara så enkelt att byta däcket heller... nej då, ska
det krånglas så ska det.
Hasse fick inte loss däcket... så då var han tvungen att åka hem
efter en slägga och en planka..... för att ta hjälp av dom att
lossa på däcket. Och det funkade.
När det var fixat så kom nästa problem.... reservhjulet
var nästan tom på luft... suck.
Men Hasse sa att det fanns ju lite luft, så om jag körde sakta
ner till Shell så kanske, kanske skulle det gå bra.
Puh... och det gjorde det.
När däcket var påfyllt med luft, kunde jag äntligen åka till jobbet.
Och där på kontoret stog luften stilla.. och det var VARMT.

När jag ändå är igång med att gnälla och beklaga mig så, vill jag
tala om att jag HATAR DENNA VÄRMEN!!!!!!
Jag blir helt färdig av den... jag har svårt för att sova.... blir inte många
timmars sömn sammanlagt.... jag mår helt enkelt piss... jag är
slut som människa... jag har ont i kroppen pga av att den är så
svullen av vätska... det känns som om det kokar under huden på en....
ja, helt enkelt så är den här värmen JOBBIG och OOOOOOLIDLIG!!!!

Om det är någon nu som tycker att jag inte ska gnälla nu när det
äntligen inte regnar, så vill jag bara tala om att jag gnäller
precis hur mycket jag vill.... för jag har aldrig önskat mig sån
här JÄVLA HETTA... och kommer aldrig att göra det heller.
Så därför gnäller jag så mycket som jag vill... och jag står för det!


Kommentarer
Postat av: Jogga

Värmen är schysst! Dessutom skrev ju jag för nån månad sen om hur viktigt det är att kolla luften i reservhjulet.

2009-06-29 @ 22:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0