"Blötdjuret"....

Imorse när väckarklockan ringde kände jag mig
som en "död sill".
Den här värmen tar kål på mig....
Det är så varmt inne, så jag har svårt för att sova.
Sen för övrigt så tål jag inte sån här värme... jag blir
helt slut och mår inte bra.... fötterna och händerna är
svullna ( fastän jag äter vätskedrivande tabletter ).

Jag ringde chefen och frågade om jag kunde ta ledigt
idag och imorgon... och snäll som han är så  fick jag det.
Vi har det rätt så lungt på jobbet just nu... det är lungnet
före stormen.....

När vi hade ätit lunchen började vi att packa ner badkläderna
och gjorde iordning fika.... och mycket vätska.
Sen drog vi oss ner mot hamnen och till båten.

Åh, det var så skönt ute på sjön, för det fläktade där.




Som så många gånger förr, åkte vi till "våran" brygga på Ulvön.
Vi tycker om att vara där.... dels så är det inte så långt att åka ut dit....
sen finns det bord uppe på land, där man kan söka sig till skugga....
och sen är det en bra badplats.

Som sagt så fläktade det skönt på sjön idag... och solen gick i moln
lite då och då ( skönt )... men när solen var framme då var det HETT!!!




Jag var tvungen att uppsöka skuggan vid ett av borden på land, en gång.
Då passade jag även på att ta av mig solhatten och glasögonen....
annars satt dom på nästan hela tiden.




När jag satt där uppe på land, skrek Hasse till mig:
- Det här blir ett fint kort!
Så det var bara att ta fram kameran och ta det fina kortet...hahhaaa.




Mattias försökte fånga fiskar, med en håv, från bryggan.
För att locka till sig fiskarna kastade han i brödbitar i vattnet.
Men det enda han lyckades att locka till sig var fiskmåsar..... som dök
ner mot vattnet och tog brödbitarna....


Och som vanligt när vi är och badar, så är Mattias mer i vattnet än upp
på land. Och eftersom vi var ute till kl. 19.30 så blev det många
timmar ( sammanlagt ) som Mattias var i sjön.
Jag och Hasse var i 3-4 gånger idag. Det var riktigt skönt i vattnet.

Här kommer en bildserie på "blötdjuret" Mattias....







Trackback
RSS 2.0