Ändrade planer......

Min dag idag blev inte alls så som jag tänkt mig.

Jag hade planerat att jag skulle åka till Östens blommor
efter jobbet... och sen kl. 15.30 hade jag en tandläkartid....
och sen kl. 17.15 hade jag en tid hos frissan.

Min dag idag blev istället att efter jobbet åkte jag hem.
Sen satt jag mig och funderade lite....
Jag visste att Hasse ville ut på sjön... och även jag, men
jag hade ju tider att passa.

Eftersom jag har blivit kallad till tandläkaren för årlig
kontroll, så var det ju ingen panik att jag var
tvunget att vara där just idag. Så jag ringde och avbokade
tiden och bad om en ny tid i höst.

Sen chansade jag att ringa till frissan ( vet ju att det är
svårt att få tider på kort varsel ) och hörde med henne om
jag kunde byta tiden idag till någon annan tid i veckan.
Nemas problemas.... hon hade en ny tid åt mig redan
imorgon... vilken tur jag hade.

Så då kunde vi åka ut med båten på sjön.
Det var bara att packa ner badkläder och fixa fika.
Mattias tog med sig kompisen Markus.





Det var så fina stackmoln idag, så jag var tvungen att ta kort på dom.

Puh... det var varmt idag... solen var riktigt HET.
Men när vi åkte båt, så fläktade det så sköööönt.




Som vanligt så åkte vi till bryggan på Ulvön.
När vi kom fram så hoppade grabbarna i på en gång.




Jag och Hasse satt på varsin stol på bryggan och njöt av sjölivet.
Men jag klarade inte av att sitta så länge förrens jag kände av solen
och värmen. Då var det bara att kliva ner i sjön.
Ekoloden visade allt mellan 20 - 21,5 grader i vattnet.
Jag tyckter inte att det var så kallt... det var bara skönt att svalka av sig.
Jag badade tre gånger idag....




Grabbarna var i och badade flera gånger och sen gick dom upp på land
i mellan åt för att fika eller leka i skogen.





Mattias hittade på denna haj i båten och pumpade i luft i den... och sen
blev det en kamp att komma upp på den och sen att lyckas
hålla sig kvar.... Han kämpade på ett bra tag, men till sist tröttnade han
och Hasse fick äran att tömma  hajen på luften.




Idag var det ett riktigt fågelliv ute på Ulvön.
Dels så hördes det ljuvlig fågelkvitter i skogen och sen ibland var
det en mås som kom flygandes och skrek, innan den satte sig på en sten
och glodde. Sen helt plötsligt dök det upp 7- 8 st lommar från ingenstans.....
Jag hann ta detta kort innana dom var för långt borta.
Dom dök hela tiden....  och långt... så vips... lika fort som dom dök upp i
viken, lika fort försvann dom ut mot sjön.




Sen lite senare var det dags för nästa fågelart.
Längs strandkanten kom denna andmamma med sina åtta små
andungar simmandes.




Denna mörka och stora moln dök upp efter ett tag. Så solen försvann
ett bra tag. Sköööönt tyckte jag.... synd tyckte Hasse.
Men när solen inte var framme, så tyckte jag att det var behagligt varmt.
Då njöt jag som mest... för annars var det lite väl varmt... och det
tyckte även Hasse till slut.




Här bryter solen fram igen.




Efter 4,5 timme ute på sjön var det dags att åka in till hamnen igen.
Jag har kunnat varit ute i några timmar till, men Mattias kompis Markus
skulle vara hemma senast 18.30... för dom skulle åka bort.

När vi skjutsat hem Markus åkte vi till Konsum och handlade.
Och är det något ställe där man vill träffa på lite bekanta, så är
det just på Konsum.....




Idag träffade vi på Jörgen och Isabella....bl a.


Sen när vi väl var hemma igen, ringde jag Johanna.
Dom hade kommit fram till Rovaniemi vid 17.30-tiden idag.
Dom hade varit hem till min morbror Pentti och hans familj.
Sen skulle dom åka ut på landet till min mormor och morfars
hem.... ååååh... vad avundsjuk jag blev igen.... suck.




Trackback
RSS 2.0