Jag skäms.....

På jobbet idag hade jag fullt upp.
Tiden bara rann iväg....
Sen fick jag en glad överraskning när en
arbetskamrat, Mats, bjöd mig på en bit semmeltårta.
Det var ju snällt... och sen var det gott också.

Som vanligt så somnade jag på soffan på
eftermiddagen....suck.
Men sen senare på eftermiddagen fick jag ett ryck
och gick in i vårat hemska förråd.
Vi har så mycket bröte där inne så man kan knappt
gå där.... ja, jag skäms nu när jag skriver om det här....
men det är tyvärr sanningen.
Jag började med att plocka ihop lite återvinningsgrejer...
typ papperskassar med tidning och papper.
Sen plockade jag även ihop glödlampor, batterier, glas,
plast.... ja, jag vet... vi är urusla på att åka med sånt
till återvinningen... regelbundet.
Jag buntade ihop kartonger som bara har blivit
inslängda i förrådet... och som tar onödig stor plats.
Sen fortsatte jag att plocka med panten.... som
vi hade lite här och där...
Jag tog stora sopsäckar och la över panten ifrån
små påsar eller papperskassar.
Och nu skäms jag igen.... vi fick ihop 9 st stora
sopsäckar med pant!!!
Och då vet jag inte riktigt om jag har "hittat" all pant ännu.
Som ni fattar, så är vi urusla på att panta också... regelbundet.
Nu hade vi säkert ett års pant.. .minst.
Ungarna tog med sig 4 säckar och var ner på Konsum
och pantade. Resten tar dom imorgon....

Idag har jag tv-kväll igen... ska titta på "Let´s Dance".
Jag tror att Elisabeth åker ur idag...

Önskar er en trevlig helg!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0