Förlåt Hasse.....

Nio timmar ute på sjön.... idag med.

Idag fläktade det lite mer...skööönt.. men sen ibland
var det vindstilla och då var det HOT.

När vi åkte ut med båten tog vi först en liten rund.
Det finns så många fina ställen på öarna.








Tänk vad mysigt med en liten röd stuga med vita knutar efter
stranden på någon ö.... med egen fin sandstrand.... badbrygga...
bastu.... badtunna.....fin klippa att sitta på när kvällen smyger på....

Drömma får man ju......




Efter våran runda åkte vi till Ulvön. Helena och Lars var redan där.
Helena tog sig ett svalkande bad.... av många....




Denna skäggdopping ( tror jag ) såg vi även igår, ungefär samma
tid som idag och samma simtur.
Den hade 2 st ungar. Dom fick simma för sig själva tills dom började
närma sig oss.... då kallade mamman på dom och dom kom
som en blixt och hoppade upp på hennes rygg.
Sen satt dom där tills dom hade simmat förbi oss och kommit
en bit ifrån oss... på andra sidan av bryggan.




Hasse blev hungrig och värmde på en rulle ärtsoppa.
Och är man ute, så duger det att äta ur kastrullen på en gång.....




Idag hade jag med mig Johannas solhatt, som jag hade på mig
hela tiden....
Här sitter jag uppe på land vid ett bord som det var skugga på när
jag kom dit. Jag satt och läste tidning... och målade/ritade lite.




Senare på eftermiddagen kom Jonas och Katja ut till oss.
Så det blev fullt på brygga och vid brygga.... men vad gör det
när man har det trevligt......




Jonas demonstrerar en spöhållare när man ska trolla.
Hasse och Lars lyssnade och tittade......




...... och så gjorde även Katja..... eller så råkade
hon bara titta åt det hållet.... ??????


Vid 17.30-tiden kom Johanna och Mattias till ön.
Hasse var in till hamnen och hämtade dom.
Min snälla pappa hämtade kidsen från Seppo och sen
skjutsade han hem dom, så dom kunde hämta sina
badgrejer. Och sen skjutsade han ner dom till hamnen.
Tack snälla pappa!!!!!




Mattias tar upp plankor som har lossnat från bryggan.....




Idag badade jag fyra gånger... och det var så sköööönt att svalka av sig.
Idag hade jag inte bråttom upp... för det var rätt så okej temperatur
i vattnet... enligt mig...
Men Johanna tyckte inte det... som synes.
Hon doppade sig och sen gick hon upp för hon frös.

Igår kallade jag ju Hasse för badkruka ( här på bloggen ).
Men idag lär jag ta tillbaka det.......




..... för Hasse tog sitt premiärdopp idag.... och han hade inte heller
bråttom upp.... utan simmade runt och "lekte" med Mattias.
Jag trodde inte mina ögon!
För tidigare på dagen sa han att han inte tänkte bada... att det var
alldeles för kallt... men sen när han väl tog mod till sig och doppade sig, så
var det ju riktigt skönt... tyckte  han.





Sen var det dags för lite fika.... mmmm... det smakade gott.
Men det är ju som vanligt.... att det mesta smakar så gott när man
är ute och äter....




Efter ett tag så var Hasse i igen!!! Jag tror han badade tre gånger idag.
Förlåt  Hasse för att jag kallade dig för badkruka.
Idag var du det inte!

Mattias däremot var i vattnet nästan hela tiden... och mest under
vattnet... som vanligt. Han har blivit lik sin mamma och syster och morbror.
Vi gillar att vara under vattnet... dyka, stå på händer... osv.







Mellan 17.30 - 18.00 så åkte Helena o Lars och Jonas o Katja hem.
Men vi blev kvar i någon timme till.... för det är ju så underbart att sitta och
njuta av solen, vattnet, fågelkvittret, stillheten.... osv.




Men till slut var även vi tvungna att åka hemåt... även om det tog
emot lite...




När vi kom hem tog jag kort på några löjtnantshjärtan... dom är ju så fina.


Trackback
RSS 2.0