Vilken procedur.....




Om det är någon av er läsare.... som undrar om jag
fick börja att väva på yllesjalen..... så är svaret:
Nix pix...nej...icke...inte...nä... för vi blev inte färdiga med
förberedelserna..... det tar längre tid än jag trodde.

Herre jössess, säger jag bara......vilket jobb det är....
flera, flera, flera timmars jobb... obekväm "arbetsställning".....
MYCKET som man måste kunna....  och hålla reda på....
( det gör våran duktiga lärare... puh... tur det )
innan man ens kan tänka på att börja med att väva.

Jag fattar inte hur jag någosin ska kunna lära mig alla dessa
olika moment med varpan... och sen att trä den på
själva vävstolen... för det är INTE bara att göra det.... det är
en sån procedur... så jag blir alldeles vimmelkantig av att ens
försöka memorera hur man ska göra...... det är trådar hit och dit
och dom ska igenom alla möjliga saker.....

Äsch, det är svårt att förklara något som man knappt själv
fattar något av.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0